Zastanawiasz się nad rodzajem marketingu, który będzie odpowiedni dla ciebie, twojego sklepu internetowego czy strony internetowej? Cóż, możliwości masz naprawdę sporo. Jeden z najpopularniejszych rodzajów marketingu to pozycjonowanie, czyli teksty zgodne z zasadami SEO. Dużą konkurencją dla SEO (pozycjonowania) jest jednak Adwords. Co to jest i na czym to polega? Co jest lepsze – pozycjonowanie czy Adwords? Odpowiadamy!
Pozycjonowanie stron, czyli czym jest SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization. W Polsce SEO to pozycjonowanie stron. SEO to proces, dzięki któremu możliwe jest poprawienie ilości wyświetleń na stronie, ruchu na ej stronie i co za tym idzie – klientów. Pozycjonowanie to nic innego, jak kompleks działań, który sprawi, że twoja aukcja czy dany sklep znajdzie się wysoko na liście wyszukiwań w Google, a tym samym więcej osób kliknie daną stronę czy sklep internetowy i bardzo prawdopodobne, że przyniesie firmie zyski.
Pozycjonowanie stron, czyli SEO to nie jednorazowe zatrudnienie osoby. Zawody, które są stricte związane z pozycjonowaniem strony to: starszy pozycjoner, młodszy pozycjoner, copywriter, doradca klienta. Zakupienie jednego tekstu od copywritera nie zapewni ci ogromnego ruchu na stronie. Jest to działanie na które trzeba poczekać. Dopiero po kilku miesiącach zauważysz różnicę. Pozycjonowanie nie jest też „chwilowe”. Jeśli opublikujesz x tekstów i nagle przestaniesz, ruch na stronie wciąż będzie. Nie na stale, ale przez jakiś czas.

Adwords – co to właściwie jest?
Adwords czyli aktualnie Google Ads, to reklama w wyszukiwarce Google. Jest ona nieco bardziej „namacalna” niż pozycjonowanie. Wystarczy, że w Google wpiszesz np. „krem do rąk”. Pierwsze wyniki, na samej górze, będą opisane na zielono jako „Reklama”. Nie jest to bardzo widoczne czy rzucające się w oczy. W przeciwieństwie do pozycjonowania warto jednak pamiętać, że Google Ads działa, czyli generuje ruch na stronie, tylko wtedy, gdy płacimy za kampanię.
Najczęściej osoby, które klikają w linki oznaczone, jako „Reklama” nawet nie wiedzą o tym, że jet to reklama, ponieważ pokazują się one tylko tym, którzy faktycznie szukają owego kremu do rąk, a nie osobom, które chcą kupić buty do biegania. Jeśli kampania jest przygotowana w odpowiedni sposób, Adwords może wygenerować spory ruch na stronie, a co za tym idzie więcej klientów i większy zarobek.
Pozycjonowanie czy Google Ads – co jest więc lepsze?
No więc co jest lepsze? Pozycjonowanie? Adwords/Google Ads? Nie musisz wybierać żadnej z opcji, możesz śmiało korzystać zarówno z pozycjonowanie jak i Google Ads, nic nie stoi na przeszkodzie poza budżetem. Oczywiście jeśli dopiero zaczynasz i nie masz określonego budżetu na marketing, ciężko będzie ci zainwestować w obie opcje. Jak wiesz już, z poprzednich akapitów Adwords zadziała znacznie szybciej i bardziej bezpośrednio, jeśli jednak zainwestujesz tylko w to, a na stronie nie będziesz miał żadnych wartościowych treści, ciężko może być ci tych czytelników utrzymać.
W momencie w którym opłacisz Google Ads, a twoja strona będzie atrakcyjna i wypełniona wartościowym contentem, zadziała to znacznie lepiej. Możesz równie dobrze najpierw zainwestować w pozycjonowanie, a później w Google Ads i przez x czasu będzie to działać świetnie, jednak już po tym, jak SEO przestanie działać, wracasz do punktu wyjścia. Właśnie dlatego my jesteśmy zwolennikami połączenia obu tych opcji, wtedy faktycznie osiągniesz najlepsze efekty.

Oczywiście marketing to spora inwestycja. Może to być problem dla wielu osób, zwłaszcza na początku biznesu, jednak tego kroku nie da się przeskoczyć. Brak marketingu = brak ruchu na stronie, a to w rezultacie może doprowadzić nawet do upadku firmy, zatem pamiętaj, aby nie lekceważyć marketingu czy tekstów od copywritera.