fot.pexels.com

Zastanawiasz się nad stworzeniem e-booka, a następnie zarabianiu na nim? Może to być świetna opcja marketingu dla twojej działalności lub po prostu coś, co pozwoli ci na zarobienie kilku groszy. Od czego zacząć? W jaki sposób stworzyć e-book? Jak go promować? Czy to dobry sposób na zarobek? Odpowiadamy!

Krok pierwszy: pomysł, który się sprzeda

Najważniejszy jest pomysł. Jeśli e-booka piszesz w celach zarobkowych, konieczny jest temat, który się „kliknie” czy sprzeda. Świetnie w sieci radzą sobie zarówno artykuły, jak i e-booki poradnikowe. Tutaj tematyka jest naprawdę dowolna. Warto, abyś dobrał temat tak, żebyś miał odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie. Nie pisz „Jak opiekować się psem?” jeśli w swoim życiu psy widziałeś jedynie na ekranie telefonu czy komputera. Nie pisz o ekologi, jeśli jedyne co cię z nią wiąże to bambusowa szczoteczka do zębów, bo „nie było innej w sklepie„. Nie tędy droga.

Wybierz taki temat o którym masz pojęcie, nawet większe niż inne osoby. W końcu e-booki kupuje się, aby się czegoś z nich dowiedzieć. Znalazłeś świetny sposób na biznes? Może masz dobry pomysł na budżet domowy czy oszczędzanie? Jesteś copywriterem i chciałbyś napisać e-book o tym, jak nim zostać? Może specjalizujesz się w pozycjonowaniu stron i tą wiedzą chciałbyś się, w zamian za pieniądze, podzielić innym? Możliwości jest naprawdę sporo.

Jak napisać e-booka
fot.pexels.com

Krok drugi: zacznij pisać

Temat wybrany, co dalej? Research! Nawet jeśli wiesz sporo, nie zaszkodzi ci wiedzieć jeszcze więcej. Niektóre swoje tezy, warto, abyś poparł na przykład badaniami na ten temat. To sprawi, że twój e-book będzie odebrany w 100% „na serio”, a nie jako kolejny tekst „o wszystkim i o niczym”. Researchu nigdy nie jest za mało. Ważne elementy zapisz, wydrukuj, powieś na ścianie, wybór należy do ciebie.

Ważne także, abyś stworzył swojego rodzaju „menu” czy „spis streści” i nie mówimy tutaj o tym w samym e-booku, a takim twoim prywatnym. Po co to komu? Abyś na pewno niczego nie zapomniał. Początkujący copywriterzy często mają problem z rozpoczynaniem wątku, a później niekończeniem go czy rozpisaniem się na temat jednego podpunktu tak, że następne 3 skracają do dwóch zdań. Taka dysproporcja jest zazwyczaj źle odbierana i męcząca do czytania. Dlatego stwórz sobie spis treści, tak abyś na pewno niczego nie pominął.

Krok trzeci: oprawa graficzna

Nie ma nic gorszego, niż ściana tekstu. Jest to po prostu męczące do czytania i większość czytelników szybko się podda. Dlatego upewnij się, że w twoim e-booku znajdują się akapity, pogrubienia, kursywa, podkreślenia itp. Oczywiście nie przesadzaj, tekst napisany w ten sposób (patrz niżej) nie będzie dobry.

Owego rana Pablo Gonzales włożył po raz pierwszy wspaniały niebieski płaszcz. O ósmej rano nałożył go na jasne świąteczne ubranie i wyszedł. Przyjął go na ulicy dzień piękny i niebieski jak jego płaszcz. Zapalił papierosa i wyruszył na spacer. Było trochę chłodno i lekki wiatr, który wiał od strony portu, niósł z sobą na zachód kłęby dymu.

(Manuel Rojas, Człowiek z różą)

Kolejny ważny aspekt to oprawa graficzna. Możesz to zlecić profesjonalnemu grafikowi lub spróbować własnych sił przy pomocy pakietu Adobe (Photoshop lub Illustrator) czy programów do obróbki graficznej. Świetną alternatywą jest strona/aplikacja Canva. Tam stworzysz wiele fajnych grafik, a nie jest to wcale takie trudne.

Jak napisać e-booka
fot.pexels.com

Krok czwarty: zacznij promować swój e-book

Czas na promocję swojego e-booka. Możliwości marketingowych masz sporo. Możesz dodać go na swoją stronę internetową na której publikujesz inne, darmowe treści. Możesz skorzystać z marketingu szeptanego lub samodzielnie publikować link do zakupu twojego e-booka np. na Facebooku czy Instagramie, ale tylko w wątkach, które są o podobnej tematyce. Sam zdecyduj co jest dla ciebie najważniejsze i najłatwiejsze. Zobacz jakie efekty przynosi twój marketing, a następnie pomyśl o zmianie czy usprawnieniu tego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here