fot.pexels.com

Marzysz o pracy w branży kreatywnej? Lubisz pisać? Praca copywritera może być dla ciebie idealna! Dziś opiszemy ci jak zostać copywriterem, od czego zacząć, co jest ważne w tej branży, na czym się skupić itp. Przeczytaj i dowiedz się wszystkiego, co istotne. Gotowy? No to zaczynajmy! 

Praca copywritera. Czym jest copywriting?

Zacznijmy od podstaw, czyli od tego, czym właściwie jest copywriting? Copywriterzy tworzą teksty, które cię otaczają absolutnie wszędzie. Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile tekstów, które czytasz są produkowane przez osoby związane z tym zawodem. Także ten tekst jest napisany przez copywritera. Piszą oni dla stron internetowych, sklepów internetowych, piszą dla forów internetowych, blogów, firm i wiele więcej. Właściwie większość rzeczy, które czytasz jest napisane przez copywritera. Zajmują się oni także pozycjonowaniem stron, czyli SEO.

Co będzie ci potrzebne? Chcesz zostać copywriterem i nie wiesz co jest wymagane? Przede wszystkim kreatywne myślenie, bezbłędna polszczyzna (lub język obcy), komputer, dostęp do internetu oraz sporo cierpliwości. Klienci potrafią być różni, podobnie jak i agencje. Nie w każdym miejscu pracy czy nie w każdym zleceniu zakres obowiązków jest taki sam. Czy są potrzebne jakieś konkretne studia? Na dobrą sprawę copywritingiem może zająć się absolutnie każdy, kto chce spróbować swoich sił. Nic to nie kosztuje. Nie ma stricte studiów, które wprowadzą cię w tajniki copywritingu i wytłumaczą wszystko od A do Z.

Jak zostać copywriterem
fot.pexels.com

Jak wejść w copywriting?

Wiesz już czym jest copywriting ale jak zacząć? Cóż, możliwości masz sporo. W sieci z pewnością znajdziesz sporo ogłoszeń z agencji czy innych firm, które poszukują copywriterów na staże czy stanowiska juniorskie. Możesz z tego skorzystać. W ten sposób zdobędziesz wymaganą wiedzę. W firmie możesz pozostać lub po jakimś czasie, gdy będziesz czuł się na siłach, przejść na freelancing, czyli pracę na własnej działalności gospodarczej.

Druga opcja to od razu praca jako freelancer. Tutaj jednak występuje pewien spory problem. Aby znaleźć zlecenia, konieczne jest posiadanie portfolio. Portfolio tworzysz natomiast ze zrealizowanych już zleceń. Jak widzisz koło się zamyka. Bez portfolio nie znajdziesz zleceń, a bez zleceń nie stworzysz portfolio. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia.

Czasem potrzebna jest jakaś wiedza „na start”, aby w ogóle wejść w ten świat. Co wtedy? W sieci dostępnych jest naprawdę sporo kursów, które krok po kroku wszystko Ci wytłumaczą. Zacznij od tych darmowych, postaraj się przyswoić informacje, które są w nich zawarte. Z czasem, gdy poczujesz się pewnie, poszperaj w sieci i znajdź taki płatny, który już dokładnie wszystko ci wytłumaczy. To wcale nie takie trudne.

Strony do szukania zleceń dla copywriterów, czyli wkręć się do zawodu

Istnieje wiele stroń, które pośredniczą w relacjach zleceniodawca – copywriter. Przykładami takich stron mogą być np.:

  • www.goodcontent.pl
  • www.textbookers.com
  • www.oferia.pl
  • www.useme.eu
  • www.gieldatekstow.pl

Na takich stronach znajdziesz sporo ogłoszeń. Ustal sobie formułkę w stylu: „Szanowni Państwo, jestem zainteresowany/zainteresowana zleceniem. […]” i aplikuj. Na stronach typu www.goodcontent.pl masz nieco łatwiej. Znajdziesz tam x zleceń i wystarczy, że klikniesz okienko „rezerwuj”, a następnie w ciągu 6 godzin zrealizujesz dany tekst i podeślesz go do akceptacji. Oczywiście stawki na stronach takich jak www.goodcontent.pl czy www.textbookers.com są znacznie mniejsze, ale na początek powinno wystarczyć.

Jak zostać copywriterem
fot.pexels.com

Nie zwlekaj! Już dziś zacznij pisać i sam przekonaj się, czy jest to zawód dla ciebie. Strony, które wymieniliśmy w większości przypadków wystawiają ci także umowę o dzieło, co oznacza, że nie musisz martwić się zakładaniem własnej działalności gospodarczej i jedyne co musisz zrobić to dodać PIT do swojego rozliczenia i gotowe. Możesz się więc przetestować w tym zawodzie bez żadnego ryzyka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here