Jak promować sklep internetowy i jego ofertę
fot.unsplash.com

Pieniądze odłożone, sklep internetowy założony, co dalej? Teraz czas tak naprawdę na zdobycie klientów, promocję sklepu oraz oferty tego sklepu. Jak to zrobić? Ile to kosztuje? Na co warto zwrócić uwagę? Odpowiadamy na wszystkie pytania, które możesz mieć! Gotowy? No to zaczynajmy! 

Co zrobić zanim rozpoczniesz promowanie sklepu internetowego?

Aby rozpocząć marketing, czyli promocję sklepu internetowego, musisz posiadać oczywiście sklep internetowy, ale także i produkty, atrakcyjne opisy zarówno produktów, jak i kategorii i ładne, estetyczne zdjęcia, wysokiej jakości. W teorii to powinno wystarczyć, jednak konkurencja jest na tyle duża, że bez odpowiedniego marketingu możesz nie dostać żadnych zamówień. Gdy masz już na stronie internetowej wszystko, co istotne, możesz przejść do promocji. Istnieje kilka sposobów marketingu.

Jak promować sklep internetowy i jego ofertę
fot.unsplash.com

Kiedy przydaje się sklep internetowy?

Sklep internetowy to świetna opcja jeśli tworzysz coś samodzielnie i w ten sposób chcesz to rozprowadzać na dalszą skalę. Może być to np. rękodzieło a nawet wypieki. Jeśli chodzi o dropshipping to temat jest znacznie obszerniejszy. Tam działa zasada „kupię tanio, sprzedam drożej”. Co ludzie sprzedają w ten sposób? Możliwości jest naprawdę sporo:

  • własnoręcznie wykonane mydła,
  • świeczki domowej roboty,
  • dekoracje na święta czy konkretny sezon (np. wiosna, zima, jesień),
  • dekoracje na wesela czy inne imprezy,
  • torty, ciasteczka, pierniki,
  • ozdobne osłonki np. z gliny lub ręcznie malowane,
  • ubrania (zarówno te przerobione jak i uszyte).

Pozycjonowanie sklepu w Google

Pozycjonowanie to nic innego, jak kompleks działań, który sprawi, że twoja aukcja czy dany sklep znajdzie się wysoko na liście wyszukiwań w Google. Chodzi tutaj o to, że klient, wpisując frazę „szampon do włosów firmy X” od razu na samym górze widzi twoją stronę internetową. Pozycjonowanie sklepów internetowych musi być prowadzone przez osoby, które mają doświadczenie i aktualną wiedzę. Zawody, które są stricte związane z pozycjonowaniem strony to: starszy pozycjoner, młodszy pozycjoner, copywriter, doradca klienta. Pierwsze efekty pozycjonowanie widoczne sa dopiero po kilku miesiącach, jednak liczba klientów będzie stale rosła, bez konieczności zwiększania budżetu. Kolejnym plusem jest wzbogacenie treści strony w teksty wartościowe dla klientów i długotrwały efekt, nawet po wstrzymaniu działań w tym zakresie.

Jak promować sklep internetowy i jego ofertę
fot.unsplash.com

Reklama Google Ads

Google Ads to idealna forma promocji sklepu w Google, jednak nie jest tania. Co ma do zaoferowania ta opcja? Przede wszystkim większą liczbę wizyt na stronie, co oznacza większą sprzedaż, więcej połączeń telefonicznych i większą liczbę wizyt w twoim sklepie (w tym wypadku sklepie stacjonarnym).

Reklama na Facebooku i Instagramie

Tutaj tak naprawdę masz dwie opcje: płatne reklamy + prowadzenie fan page/profilu lub opcja darmowa. Obie mogą sprawdzić się dobrze. Profile w social mediach to sprawa kluczowa, aby ruszyć dalej. Poza tym, że prowadzisz sklep internetowy powinieneś posiadać także minimum Facebooka, a Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube czy nawet TikTok to tylko dodatkowe opcje. Twój fan page na Facebooku powinien być wypełniony i estetyczny, a posty angażujące i odnoszące się do tego, co masz w swoim sklepie.

Copywriting

Dobrą metodą na promocję swojego sklepu internetowego, jest copywriting, czyli różnego rodzaju artykuły, także te sponsorowane. Pomyśl o tym, aby jednocześnie sprzedawać i prowadzić bloga. W ten sposób czytelnik zmienia się w potencjalnego klienta, który będzie chciał od ciebie kupić produkt. Jakie artykuły warto zamieszać? Te związane z twoją marką i branżą oczywiście. Jeśli sprzedajesz kosmetyki, nie pisz o koparkach i vice versa. Zamiast tego napisz o codziennej pielęgnacji, ekologicznych produktach, produktach zero waste, o tym co warto mieć w swojej kosmetyczce, jaki makijaż wykonać na święta czy Halloween. W każdym z tych tekstów możesz umieścić linki, które przeniosą czytelnika do twojej aukcji i w ten sposób generujesz sobie nowych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here